14:26
Методичні рекомендації щодо організації дистанційної підтримки освітнього процесу в умовах карантину

     У зв’язку з поширенням загрози захворювання коронавірусом у період карантину, з метою організації та проведення занять та забезпечення неперервності освітнього процесу закладам освіти рекомендовано проводити заняття в режимі дистанційної підтримки.

     З цією метою пропонується використання репозитарію електронних освітніх ресурсів ЛІКT, https://disted.edu.vn.ua, платформи ЛІКТ для проведення вебінарів https://bbb.pmg17.vn.ua та інших навчальних ресурсів мережі Інтернет (орієнтовний перелік наведено у додатку).

   Репозитарій електронних освітніх ресурсів https://disted.edu.vn.ua містить навчальні матеріали близько 12 000 уроків з різних предметів освітньої програми 1-11 класів. Платформа для проведення вебінарів дозволяє вчителю (тьютору) провести інтерактивний урок у реальному часі з можливістю його запису та подальших багаторазових переглядів. Усі учасники освітнього процесу можуть використовувати вказані ресурси безкоштовно. Для роботи з цими ресурсами необхідно лише будь-який пристрій з доступом до мережі Інтернет.

Організація освітнього процесу

     Для організації освітнього процесу заклади використовують свої офіційні сайти, створивши розділ «Графік освітнього процесу під час карантину». У випадку використання для цієї мети інших, доступних для закладу ресурсів (наприклад, особистих блогів), на офіційному сайті у даному розділі повинно бути розміщено пряме посилання на ресурс, що використовується. Орієнтовна структура цього розділу може мати такі елементи: клас, у якому навчаються учні, навчальна тема, посилання на електронні ресурси, які рекомендовано для вивчення, практичні завдання для виконання, терміни їх виконання, посилання та час проведення вебінару (за необхідності) та адреса електронної пошти закладу освіти, або вчителя, на яку потрібно надіслати результати виконання практичної роботи.

Коли виникає вимушена і нагальна потреба дистанційного навчання, на допомогу приходять сучасні технології.

Рекомендований список освітніх ресурсів, які можуть бути використані в процесі дистанційної підтримки освітнього процесу під час карантину.

https://disted.edu.vn.ua - репозитарій начальних ресурсів;

https://bbb.pmg17.vn.ua - платформа ЛІКТ для проведення вебінарів;

https://test.edu.vn.ua - система контролю знань (потрібна реєстрація учителя та учнів)

http://www.osvitaua.com/youpub/ - сайт видавництва, містить навчальні ресурси;

https://www.youtube.com/channel/UCMIVE71tHEUDkuw8tPxtzSQ «Цікава наука»;

https://phet.colorado.edu/uk/simulations/category/physics - досліди з фізики;

https://naurok.com.ua/ - для вчителів та учнів;

YouTube.Мій урок/ - відео уроки;

https://besmart.study/ - онлайн-платформа підготовки до ЗНО;

https://prometheus.org.ua/zno/ - здається, перший проект масових відкритих онлайн-курсів в Україні. За посиланням – курси підготовки саме до ЗНО;

https://www.ed-era.com/zno/ - дуже багато цікавої інформації про дистанційну освіту;

https://cutt.ly/FtsrQTt - ютуб-канал вчителя фізики Павла Віктора;

https://ilearn.org.ua/ - Проект дистанційної освіти від «Освіторії».

https://naurok.com.ua/post/organizaciya-distanciyno-roboti-pid-chas-karantinu

https://nus.org.ua/view/dystantsijne-navchannya-pid-chas-karantynu-plan-dij-dlya-shkil-batkiv-i-mon/

Google Classroom

Безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, у кого є акаунт в Google. Створюйте свій «Клас». та публікуйте навчальні матеріали, давайте завдання учням і спілкуйтесь з ними. Посилання на свій «Клас» потрібно розіслати всім учням.

ClassDojo

Це зручна платформа для вчителів, яку можна використовувати для створення домашніх завдань і відправляти безпосередньо на пристрої учнів. Їх відповіді публікуються в їх портфоліо, як тільки ви схвалюєте це.

Synergy

Це база уроків, які можуть переглянути ваші учні. Медіа база даних платформи становить більше 60 000 - зображень, 1200 - 3D моделей, 1000 - відео, 400 - готових уроків.На час карантину користування сайтом безкоштовне.

 

WordWall

Платформа дозволяє створювати навчальні завдання з нуля для вашого класу. Для створення тестів вам знадобиться мінімальні зусилля і підготовки.

 

6 порад, як організувати для учнів дистанційне навчання

Батьки учнів і журналісти жваво обговорюють у соцмережах, як буде відбуватися дистанційне навчання під час карантину.

Це хороше запитання, але відповідь буде залежати від кожної конкретної школи і конкретного вчителя – наскільки вони виявляться готові гнучко і швидко перебудувати свою роботу, наскільки в дітей і вчителів є якісний інтернет-доступ і наскільки вони вміють ним користуватися. Бо дистанційне навчання – це не написати у Viber “прочитати в підручнику параграфи 7-9, відповісти на запитання після них і виконати вправи 5-10”.

Ще раз: дати дітям весь матеріал на самостійне опрацювання – це не дистанційне навчання! І система (освіти, з МОН на чолі) ще ні разу системно не давала рекомендацій на такий випадок.

Усе, що вона зможе зробити зараз, – дати набір лінків на дистанційні платформи. Але і це не є дистанційне навчання! Бо знати лінки недостатньо, треба ще вміти ними користуватися і правильно організувати роботу – свою і дітей.

Однак, цей карантин, як і будь-яка криза, – це хороший привід почати робити те, що давно потрібно було зробити. Бо ті ж карантини через сезонні ГРВІ бувають щороку.

Отже, ваша школа впорається зі справжнім дистанційним навчанням, якщо вже раніше працювала через онлайн-платформи, використовувала методики перевернутого класу чи іншого типу змішаного навчання, якщо зможе організувати роботу вчителя і надати покрокові інструкції батькам і дітям, як організувати самостійну роботу вдома:

  1. Робота за принципом перевернутий клас або змішаного навчання – це коли, наприклад, теоретичний матеріал дається на самостійне опрацювання дітям, а практичні завдання закріплюються у класі чи під час групових робіт. Якщо вчитель це практикував, він і зараз впорається, навіть якщо роботи доведеться перевіряти дистанційно.
  2. Якщо школа зможе організувати дистанційні онлайн-консультації вчителів: це не важко, якщо вчитель – впевнений користувач комп’ютера. А якщо ні?
  3. Якщо зможе надати дітям плани уроків для самостійного опрацювання, які міститимуть не просто “прочитай параграф підручника, дай відповідь на запитання”, а теоретичний матеріал, ілюстративне чи графічне зображення (пояснення), лінк на відео для перегляду, check-list для закріплення знань і творче завдання (можливо, таке, яке можна виконати з друзями дистанційно).
  4. Уроки через Skype – я знаю школи, які це практикують. Дня них необхідний premium пакет Skype, він дозволяє підключати до 30 осіб і мати зв’язок хорошої якості. Це непоганий перехідний етап для вчителів, які звикли до фронтальної роботи.
  5. Якщо вчитель уже мав досвід роботи з платформами Kahoot, Quzizz, IDroo, Miro чи подібними – то він зможе швидко підібрати (чи розробити власні) завдання для своїх класів на самостійне опрацювання.
  6. Платна платформа GIOS (математика) на час карантину надає безкоштовний доступ до всіх матеріалів для 5-9 класів.

Це – якщо накидати нашвидкоруч і лише безкоштовні (за винятком преміум-пакету Skype) ресурси. І це ми обговорили лише ситуацію, яка за замовчуванням передбачає, що діти мають доступ до інтернету – а якщо ні? Якщо ні, то чесна відповідь дуже сумна: буде те, що відбувається в багатьох українських школах щороку.

Ви знаєте, що чимало українських шкіл не вчаться весь січень? Так, продовжують канікули, щоб менше платити за опалення. Знаю такі випадки навіть цієї теплої зими. У тисячах українських шкіл цього року був карантин через ГРВІ. У деяких – були і подовжені канікули, і карантин.

Ці діти отримали менше годин навчання і, відповідно, – менше знань і, можливо, отримають прогалину в знаннях, яка супроводжуватиме їх усе життя.

Візьмемо для прикладу математику – з 5 до 9 класу за навчальним планом її вивчають 4 години на тиждень. Це дуже мало, дослідження PISA показує пряму залежність результату з математики від кількості годин вивчення. Але вже як є.

Три тижні – це 12 уроків математики. На тему “Елементи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики”, яка вивчається в 9 класі, програмою відведено 8 годин. Якщо, наприклад, вона припила на карантин – діти у школі її просто не вивчать. Елементи комбінаторики і статистики – це ті теми, з яких українські школярі показали нищівно низькі результати в міжнародному тестуванні PISA. Нагадаю, що з математики в PISA 36% українських дітей не досягли навіть базового рівня знань і компететностей.

І це ми взяли лише математику. Тому три тижні карантину без організації повноцінного дистанційного навчання – це не безневинний пропуск у навчанні. А враховуючи те, що карантини через сезонні ГРВІ бувають щороку, МОН варто нарешті приділити серйозну увагу цьому питанню, користуючись нагальною необхідністю і мобілізацією зусиль, яку дає кризова ситуація.

Читайте також рекомендації МОН щодо дій під час карантину

І тут ми підходимо до ще одного непопулярного рішення, яке, боюсь, ніколи (або ще довго) не ухвалили б у мирний час, але, можливо, наведуть на нього різкість через коронавірус. Навіть без нього українські учні вчаться менше днів і годин на рік, ніж їхні закорднонні однолітки – через дуже довгі літні канікули. До яких ще додався карантин.

Може, варто перестати заплющувати очі на цю проблему? І розглянути можливість подовження навчання, якщо через кризові ситуації діти були позбавлені повноцінного освітнього процесу протягом навчального року?

Так, я розумію, що останнє – суперриторичне запитання. Ми маємо обезголовлене МОН і, за чутками, не маємо черги охочих його очолити. Тому в цій ситуації можу дати лише пораду батькам – вмикаємо план індивідуального порятунку для наших дітей. Надії на систему зараз немає. На жаль. Найбільше вам допоможуть fb-групи батьків, чиї діти вже вчаться на дистанційній чи домашній формі навчання. Там є і обговорення і найкращих матеріалів, і платформ, і форм роботи, і контакти репетиторів.

І бережіть учителів, які зараз покажуть здатність повноцінно працювати в дистанційому режимі. За ними – майбутнє.

Іванна Коберник, співзасновниця ГО “Смарт освіта”

 

Коли виникає вимушена і нагальна потреба дистанційного навчання, на допомогу приходять сучасні технології.

     Міністерство освіти і науки повідомило, що з 12 березня в Україні запроваджується тритижневий карантин для усіх закладів освіти: дошкілля, позашкілля, профтех, загальної середньої, фахової передвищої, вищої та післядипломної освіти.

     Перед педагогами вже постало чергове непросте завдання – як організувати продуктивний освітній процес дистанційно. Окрім офіційних рекомендацій від міністерства, є просте розуміння – є навчальні плани, яким потрібно слідувати, а до кінця навчального року лишилось не так багато часу. З іншого боку виникає просто людське бажання продовжити навчати школярів важливим речам. Як впоратись із цією непростою ситуацією?

     І ми створили унікальну можливість для вчителів України – використовувати безкоштовний сервіс онлайн-тестів «На Урок» для повноцінної дистанційної перевірки знань, які здобули учні під час самостійної роботи.

     Так трапилось, що у березні онлайн-тестам «На Урок» виповнюється якраз рік. І за цей час ми розробили та вдосконалили повноцінний функціонал онлайн-тестів, а також продовжуємо працювати над оновленнями. І сьогодні понад 100 000 учнів щотижня виконують завдання в системі безкоштовного онлайн-тестування «На Урок», а база готових тестів налічує понад 40 000 готових зразків.

Нагадаємо ключові особливості онлайн-тестів «На Урок»:

- увесь функціонал безкоштовний (кількість завдань та кількість тестів - необмежена)
- повністю українськомовний інтерфейс
- велика база готових тестів
- інтеграція з особистим кабінетом вчителя
- можливість створювати різнотипні завдання
- лаконічний та продуманий дизайн
- контроль виконання роботи
- 12-бальна та відсоткова система оцінювання
- широкі можливості для аналізу результатів роботи
- наявність специфічних символів, які можна використовувати під час створення тестів
- актуальність для вчителів усіх предметів

     У звичайному робочому процесі онлайн-тести можна використовувати як флеш-картки, для роботи в режимі реального часу та у якості домашнього завдання. Під час карантину найбільш актуальним буде використати онлайн-тести як домашнє завдання, адже у цьому разі ви зможете:

  • задати домашнє завдання з будь-якої теми і контролювати його виконання дистанційно
  • перейменовувати домашні завдання з одного тесту для різних класів
  • змінювати крайній термін виконання завдань
  • контролювати, коли саме було виконано завдання конкретним учнем
  • аналізувати статистику успішності
  • завантажувати звіти про виконання роботи у таблицях Excel

     Система сама оцінить роботу за 12-бальною шкалою, або у відсотках, і так само миттєво підрахує загальну кількість балів за кожне завдання. Ви зможете переглянути відповіді кожного учня, або загалом проаналізувати роботу всього класу, залежно від того, які задачі ви перед собою та дітьми ставите.

Як створити тест?

     Кожному зареєстрованому користувачу сайту «На Урок» доступна можливість створення необмеженої кількості онлайн-тестів. В особистому кабінеті вчителя є окремий розділ, присвячений онлайн-тестам. Створюйте завдання, працюйте з чернетками тестів. Нагадаємо, що онлайн-тести можуть бути відкритими (доступними усім користувачам сайту) та приватними (доступні лише вам) - ви самі обираєте формат.

Як задати домашнє завдання?

     Будь-який зі створених онлайн-тестів ви можете використати у якості домашнього завдання. Це може бути ваш авторський тест, або ж зразок від вашого колеги, який обрав формат загальнодоступного онлайн-тесту для своєї розробки. Безпосередньо на сторінці обраного тесту ви зможете переглянути всі доступні варіанти роботи з ним.

      Натисніть на іконку «Домашня робота», і ви одразу опинитесь на сторінці налаштувань, де ви зможете: обрати крайні терміни виконання роботи, змінити назву (наприклад, вказавши, якому саме класу чи групі належить виконати роботу), перемішати запитання та варіанти відповідей тощо.

     Натиснувши кнопку «Задати домашнє завдання», ви запускаєте відлік часу, розрахований на роботу. Після цього достатньо передати дітям унікальний пароль до цього домашнього завдання та посилання, за яким його потрібно ввести. Нагадайте, щоб під час роботи діти вказували свої імена та прізвища, аби не виникало плутанини. 

     Усі домашні завдання, термін дії яких ще не сплив, у вашому особистому кабінеті позначені червоною кнопкою. Коли вся робота буде виконана, зупиніть роботу (або система зробить це автоматично, коли сплине час, вказаний вами) і проаналізуйте результати.

Результати тестувань: https://naurok.com.ua/test/homework/list  

Де шукати готові тести?

     Ви витратите мінімум часу на роботу, зокрема, використавши онлайн-тести створені колегами. Як ми вже говорили, Бібліотека тестів на сьогодні налічує понад 30 000 зразків тестів на різні теми та до різним предметів. Використайте усі можливості пошуку - задайте ключовий пошуковий запит (наприклад, «Маруся Чурай»), або спробуйте відфільтрувати усі тести за класами та предметами.

  • Бібліотека тестів: https://naurok.com.ua/test 
  • Сподобався тест колеги? Збережіть його собі. Усі збережені тести ви знайдете за посиланням у вашому особистому кабінеті: https://naurok.com.ua/test/bookmarks    

Як розважити учнів?

     Навчання має бути сповнене позитивом! Адже саме це дозволяє активно засвоювати знання та мотивує учнів до навчання. А що мотивує краще за конкурси? Діти охоче беруть участь у конкурсах, адже вони дозволяють продемонструвати знання, відчути смак змагання та вітер перемоги! Не варто позбавляти учнів цих відчуттів через карантин. Спеціально для учнів освітній проєкт «На Урок» регулярно проводить цікаві онлайн-конкурси, взяти участь у яких може кожен! 

     Просто зараз учні можуть долучитися до двох конкурсів: «#ТГШ206: Таємниця генія Шевченка» (розроблений спеціально до дня народження Кобзаря) та «Слово до слова» (створений до Дня української писемності та мови). Зареєструвати учнів можна безпосередньо на сторінках конкурсів. Для цього:

  1. Натисніть кнопку «Зареєструватися».
  2. Оберіть у формі заявки пункт «Раніше створений клас» або «Створити клас».
  3. Натисніть кнопку «Зареєструвати клас».
  4. За потреби внесіть до створеної заявки додаткові імена.

     Участь у конкурсі може стати нестандартним домашнім завданням, яке точно сподобається учням!

     Якщо ж ви вважаєте, що учням не завадить отримати додаткові знання з якоїсь теми, запропонуйте їм пройти онлайн-курси дл учнів 1-11 класу від «На Урок». 

    Освітній проєкт «На Урок» допоможе педагогам України організувати роботу на час карантину!

 

Переглядів: 643 | Додав: beregosvita711 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar