План заходів
щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді
у закладах освіти Берегівського району
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальний |
1. |
Ознайомлення з нормативно-правовою базою у сфері патріотичного виховання |
Постійно |
Керівники ЗНЗ |
2. |
Активізувати впровадження нових форм, методів національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді |
Постійно |
Педагогічні колективи |
3. |
З метою сприяння набуттю молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу в закладах освіти проводити серед учнівської молоді освітню, інформаційну роботу з вивчення, популяризації національної історії та культури шляхом ознайомлення з об’єктами історичної та культурної спадщини області, міста, використовуючи активні форми роботи. |
Постійно |
Класні керівники, педагог-організатор,ЗВР |
4. |
Вивчати, узагальнювати і пропагувати кращий досвід патріотичного виховання дітей та молоді. |
Постійно |
Керівники ЗНЗ |
5. |
Забезпечення вивчення та використання державної символіки України у навчально-виховному процесі. |
Постійно |
Керівники ЗНЗ |
6. |
Поновлювати в навчальних закладах куточки пам’яті героям Небесної Сотні, загиблим учасникам АТО |
постійно |
Керівники ЗНЗ |
7. |
Організувати зустрічі з представниками військових частин, військових навчальних закладів, організаціями та установами Збройних Сил України в питаннях підготовки молоді до збройного захисту держави |
Педагог-організатор, класні керівники, вчитель Захисту Вітчизни |
|
8. |
Залучити дітей та учнівську молодь до організації та проведення Всеукраїнської акції «Лист пораненому» (передача листів, малюнків, власних виробів). Відвідання військовослужбовців, які отримали поранення внаслідок виконання бойових завдань в рамках проведення заходів АТО та знаходяться на лікуванні, проходять реабілітацію у військових медичних закладах Міністерства оборони України). |
Протягом навчального року |
ЗНВР, ЗВР, класні керівники, вчителі Захисту Вітчизни |
9. |
Проведення конкурсів, вікторин з питань ролі Збройних сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України та її громадян від княжої доби до часів незалежності. |
Протягом навчально-го року |
Учителі історії |
10 |
Забезпечення науково-методичного супроводу методичних розробок учителів предмету «Захист Вітчизни» та керівників гуртків військово-спортивної направленості. |
Протягом навча-льного року |
Керівники ЗНЗ |
11. |
Посилити співпрацю школи з військовим комісаріатом у питанні проведення навчально-польових зборів . |
Постійно |
Керівники ЗНЗ, учитель «Захисту Вітчизни» |
12. |
Участь всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура») |
Відповідно до плану депар-таменту освіти і науки |
Заступник директора з виховної роботи, учитель «Захисту Вітчизни» |
13. |
При відзначенні національних свят та пам’ятних дат, зокрема Дня захисника України, Дня Гідності і Свободи, Дня Збройних Сил України, Дня Соборності України тощо, керуватися методичними матеріалами Українського інституту національної пам’яті; організовувати наукові конференції, семінари, круглі столи; проводити військово-спортивні змагання, фестивалі-конкурси патріотичної пісні, прози і поезії, творів образотворчого мистецтва; відвідувати музеї бойової слави; вшановувати сучасних героїв-захисників України та пам'ять загиблих за свободу, єдність та незалежність Українського народу. |
Згідно плану |
Заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор, класні керівники, вчителі історії, правознавства, «Захисту Вітчизни» |
14. |
Провести в 2016 та 2017 роках в навчальних закладах конкурси на кращі учнівські твори, присвячені національно-патріотичному вихованню. |
Протягом навча-льного року |
Учителі української мови, образотворчого мистецтва |
15. |
Організувати шефство лідерами учнівського самоврядування над місцями поховань загиблих воїнів Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років, жертв голодомору, політичних репресій, загиблих учасників АТО та «Небесної сотні» на території міста |
Постійно |
ЗДВР, педагог-організатор |
16. |
Створення в школі історико-патріотичного клубу за участю представників громадськості, наукових та освітніх закладів |
Протягом навчального року |
ЗДРВ, вчитель історії |
17. |
Удосконалювати громадську , волонтерську діяльність, соціальні практики, пошукову, дослідницьку та проектну діяльності, діяльність учнівського прес-центру, активні форми роботи : флеш-моби, акції. |
Постійно |
ЗДВР, педагог-організатор |
18. |
Організувати виставки фото- та архівних документів, що ілюструють становлення та розвиток української державності. |
Протягом року |
Шкільні бібліотекарі |
19. |
Проведення фестивалів української патріотичної пісні |
Грудень |
Керівники гуртків |
20 |
Організація тематичних фотовиставок, присвячених визначним подіям в історії українського народу (перемога у Великій Вітчизняній війні, здобуття державної незалежності, річниця бою під Крутами і т. ін.) |
До державних свят |
Педагог-організатор, шкільні бібліотекарі, класні керівники |
21. |
Залучення батьків учнів до активної участі у навчально-виховному процесі, організації та проведенні позанавчальних виховних заходів |
Постійно |
Класні керівники |
22. |
Здійснювати педагогізацію батьків, ознайомлювати їх із сучасними психолого-педагогічними знаннями, використовувати активні методи: тренінги, дискусії, дебати, аналіз виховних ситуацій, які сприяють усвідомленню батьками ролі сім’ї у вихованні дітей, формуванні патріотичних почуттів та готовності служити своїми знаннями, працею Україні., |
Згідно плану |
Класні керівники |
23. |
Оформлення в шкільній бібліотеці та презентація виставок друкованих видань до календарних державних свят і подій |
Згідно календаря подій |
Шкільні бібліотекарі |
24. |
Проведення конкурсів плакатів, мультимедійних презентацій, буклетів на патріотичну тематику |
Згідно плану |
педагог-організатор |
25. |
Проводити Уроки мужності |
Протягом року |
Класні керівники |
26. |
Організація і проведення патріотичних акцій. Участь у благодійних акціях з підтримки учасників АТО на Сході України |
Згідно плану |
Волонтерський загін, соціальний педагог, педагог-організатор, класні керівники |
27. |
З метою формування у вихованців патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України, виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки провести: - Години спілкування та бесіди, уроки пам’яті – «Моя рідна Україна», «Знати і поважати Герб своєї Вітчизни, її прапор і гімн», «Наша вітчизна Україна», «Державна символіка Батьківщини», «Твої права і обов’язки», «Що таке воля», «Рід, родина, рідня», «Патріотизм – нагальна потреба України», «Велика Вітчизняна війна у спогадах її учасників», «Велика ціна визволення України» тощо |
Протягом року |
Заступники директорів з виховної роботи, педагоги-організатори, класні керівники |
28. |
Встановлення у школі меморіальних дощок (знаків) на вшанування пам’яті загиблих воїнів-героїв АТО- випускників школи. |
ІІ семестр |
Керівники ЗНЗ |
29. |
Виконання робіт з упорядкування братських захоронень та могил загиблих воїнів |
Квітень, вересень |
Вчителі трудового навчання |
30. |
Диктант національноїєдності, присвячений відзначенню Міжнародного дня рідної мови та річниці Револьції гідності. Флеш-акція «Повертайся живим». |
Лютий |
вчителі української мови |
31. |
Поновлювати постійно діючі стенди, що відображають події збройної боротьби Українського народу за територіальну цілісність нашої країни, участь випускників школи, жителів міста та району в антитерористичній операції. |
протягом року |
Керівник ЗНЗ |
32. |
Організувати тематичні книжкові виставки «Краса і велич символів державних» |
Протягом року |
Бібліотекарі |
33. |
Розміщувати анонси про проведення уроків мужності, акцій та інших заходів з патріотичного виховання на сайті школи та міста |
Постійно |
Відповідальний за сайт, прес-центр органу учнівського самоврядування |